Začnite vyhľadávať

hore

Tipy, ako reklamovať stratenú či poškodenú batožinu

Po lete konečne vystúpite v cieľovej destinácii. Prejdete kontrolou, počkáte si na kufor, ktorý k vám dorazí poškodený alebo nebodaj nedorazí vôbec. Menej skúseného pasažiera môže takáto skutočnosť nahnevať a pokaziť celú dovolenku. Je to pochopiteľné, no netreba strácať hlavu. Čo robiť, ak sa stratí či poškodí vaša batožina?

Fun fact: Ročne sa stratia približne 3 milióny kufrov

Aj keď sa mnohým cestovateľom zdá, že za stratu či poškodenie batožiny môže letecká spoločnosť, v skutočnosti za tými nepríjemnosťami stojí človek.  

Nikto z nás nie je dokonalý a môže urobiť pri práci chybu. K problémom zvyčajne dochádza kvôli zlému označeniu kufra zamestnancom letiska, naloženiu do nesprávneho lietadla alebo príliš krátkemu prestupu. Nemusíte však hneď myslieť na to najhoršie, väčšina stratených batožín sa nájde do niekoľkých dní. 

Ako postupovať, keď je váš kufor nezvestný?  

Predovšetkým nestrácajte hlavu. Hnevom toho veľa nevyriešite. Týchto 5 krokov vám pomôže získať batožinu späť.  

  1. Krok – Nájdite letiskový personál  

V prvom rade je dôležité nájsť letiskový personál a oboznámiť ich s touto nepríjemnou skutočnosťou. Získajte kontakty, kde konkrétne môžete podať oficiálnu sťažnosť a kde získate potrebné dokumenty.  

  1. Krok – dôležité papierovačky  

Požiadajte o vyplnenie formulára stratenej batožiny, ktorý vám letiskový personál rád poskytne. Uveďte všetky detaily o tom, ako váš kufor vyzeral – farba, typ kufra, značka a ďalšie identifikačné znaky. Ak máte k dispozícii palubný lístok, priložte ho k formuláru.  

  1. Krok – Referenčné číslo  

Bez referenčného čísla a kontaktných údajov určite z letiska neodchádzajte. Toto číslo vám pomôže sledovať celý proces hľadania vašej batožiny. Zapamätajte si mená a kontaktné údaje príslušných pracovníkov, ktorí s vami riešili stratu batožiny.  

  1. Krok – Vyhlásenie hodnoty  

V kufri sa môže nachádzať drahá elektroniky, šperky či dôležité dokumenty. Pokiaľ sa akékoľvek cennosti nachádzajú vo vašom stratenom kufri, informujte o tom letiskový personál a požiadajte o vyhlásenie ich hodnoty.  

  1. Krok – Trpezlivosť  

Ako sa zvykne hovoriť, trpezlivosť ruže prináša. Aj v tomto prípade buďte trpezliví a vyčkajte, kým sa váš kufor nenájde.  

Čo v prípade, keď sa váš kufor objaví z útrob letiska poškodený?  

Postup je rovnaký. Kontaktujte letiskový personál v príletovej hale, ktorý vám pomôže spísať záznam o reklamácii.  Personál vám tiež poskytne všetky dôležité informácie o vašich právach. Všetky informácie o reklamácii nájdete aj na webe letiska Košice v sekcii Reklamácia batožiny.